2011. december 16., péntek

BORSós-Húsos-Tészta

Újabb csodásan egyszerű táp elkészítésén vagyok túl. Talán nem is éri meg azt a 10 percet, hogy leírjam, annyira egyszerű elkészíteni. Még pedig a a borsós-húsos-tésztáról lesz most szó.

Igazán rövid leszek, ugyanis első alkalommal is simán minden gond nélkül elkészítettem, sőt, még a srácok ettek is belőle! Ebben a kajában az a jó, hogy ha elrontod, még akkor is jól csinálod

Mi is kell hozzá? Csirkemell, valami zőőőődcséég, és tészta, ja és hagyma, egy-két fej max. Szóval koleszos kaja ez is, semmi komplikáció. Én fél kiló húst vettem ma, így egy bő kétnapos adagot tudtam készíteni. Tehát fél kiló csirkemell,  egy zacskó tészta, olyan 1 kiló körül, de hát fél csomagot amúgy sem lehet kapni. Na szóval a mai adaghoz én fél kiló tésztát tette, és egy normál méretű konzerv borsót. Hogy kinek mi a normál, az jó kérdés, de ha lehet ennél nagyobb és kisebb konzervet is kapni, akkor az már normál. Egy bazi nagy fej hagymát aprítottam fel, talán soknak tűnt, de nem volt az. Szóval ne féljünk a hagymától.

Aprítsuk fel, dobjuk forró olajra, majd addig kevergessük, amíg ilyen üveg szerű nem lesz, na, ez a párolás. Ezek után az apróra (és tényleg apróra!) vágott húst hozzáadjuk.  A hústól mindig félek egy kicsit, de a csirke hamar átsül, és jól is látszik. Amikor már minden cafatocska kifehéredett, adjunk hozzá egy kis vizet, nem kell egy egész pohár, csak egy kicsi. Jöhet a só és a bors, hát úgy ránézésre, ne sajnáljuk, de azért ésszel. Ezt én sem tudom soha, érzéssel, na. Így hagyjuk magára 10-15 percre, de azért nehogy elforrjon a víz! A végén öntsük bele konzervünket is, rotyogtassuk 2 percig, és végeztünk!

A tésztafőzést pedig elég alap dolog, talán írok majd róla egy külön cikket, de hát annyit kell gyorsan tudni, hogy sózott vizet felforraljuk, némi étolajat öntünk bele, tényleg keveset, majd  ha már forr, belerakjuk a tésztát. Addig kell főzni, amíg meg nem puhul, ez 10-15 perc  körül van. Ha ügyesek vagyunk, egyszerre lesz kész a tészta és a hús és kb 20 perc alatt készen is vagyunk

Jó kísérletezést!

Ahogy a képet meg a leírást elnézem, valóban BORSos-SÓS-Tészta. Csak a nevében minden benne van ami kell hozzá. Na, ez vicces. mindegy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése